Unul din motivele pentru care foarte multi ISP au intaziat migrarea la IPv6 este lipsa procedurilor si mecanismelor tehnice necesare pentru a se face ‘troubleshooting’ la o problema de IPv6 aparuta in retea. Insa cu cat amani mai mult, cu atat costurile de implementare cresc, riscurile cresc pentru ca volumul de trafic internet IPv6 creste iar inginerii nu au cum sa acumuleze experienta cu noul protocol fara sa intre in contact cu el. Neavand ingineri experimentati pe IPv6, nu vei putea avea proceduri tehnice pentru cei care preiau telefonic/mail/etc. problemele de la clienti si uite asa ajungi intr-un cerc vicios din care nu vei iesi decat foarte ‘sifonat’ ca ISP, pentru ca trecerea la IPv6 este in fond iminenta.
Jan Zorz, impreuna cu mai multi ingineri renumiti de la cele mai mari ISP-uri din lume, s-au gandit ca creeze si sa standardizeze un document care sa ajute la investigarea si identificarea problemelor de IPv6 raportate de clienti. Practic sa ofere o mana de ajutor pe probleme de IPv6, inginerilor de suport tehnic din ISP/enterprise.
Documentul este public si va ajunge in curand la forma finala. Il puteti downloada si studia de aici.
Site-ul pus la dispozitia tuturor pentru debug probleme de IPv6 este isp.testipv6.com. Daca obtineti de exemplu un “help desk code 46” atunci aveti o conexiune dual-stack functionala. Daca obtineti un alt code, gasiti interpretarea in PDF-ul de mai sus. Il puteti accesa si voi, vi-l recomand!